torsdag 2 februari 2017

Mina naglar!

Här tänkte jag samla bilder på mina naglar gjorda av majsstärkelse :) kan vara kul att se i efterhand vilken design man haft :) jag gör inte naglar på andra, om någon av mina döttrar vill ha hjälp så är det däremot en annan sak att jag ställer upp om jag kan. Finns inlägg med beskrivning på bloggen om hur jag gör naglarna.

2017-03-06

Gjorde om naglarna, dem andra var fortfarande hela men jag ville förnya :) tror det blir lagom att byta sådär var 14:de dag. Var lite envist idag för nagellacket ville inte torka ordentligt och inget blev som jag ville..men till slut så. Inte perfekt men jag är nöjd :)




Nuvarande naglar! Gjorda den 21/2 alltså höll dem förra inte heller så bra, anledningen till det var att jag testade ett nytt lim. Håller på att experimentera för att se vad som håller bäst :) nu får vi se hur länge dessa håller.



2017-02-14

 Fick göra om mina, man lär av misstag. Testade ett nytt lack under men detta var inte alls bra och höll inte på mig. Det har alltså stor betydelse vilket lack man använder, detta jag tog på sist skulle vara lite bättre också för att härda nageln men som sagt det höll inte. Ska ta ett foto sen på det jag använder och lägga in, kan ju givetvis vara olika från person till person vad som håller bäst.
Blev en enkel design denna gång, helt vanligt nagellack inköpt på förmedlingscentralen för en tia :)

Fixade ny dekoration till dottern, blev inte helt perfekt men nästa gång ska vi göra om förstärkningen så dem blir finare :)


2017-02-09

Mina alla hjärtans dag naglar :) jag är inget proffs på att måla naglar direkt men jag är ändå nöjd med resultatet :)

 2017-02-01


Här är resultatet av min dotters naglar som jag förstärkte igår och dekorerade, alltså inga tippar. Hon vill gärna ha sina egna naglar men dem är väldigt sköra och går sönder så lätt. Nu hoppas jag att dem håller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar